2012/12/09

Förnuft och Känsla

Det irriterar mig nå enormt när mina känslor vinner över förnuftet när jag vet att förnuftet är det rätta.

Hade känslan följts just idag hade jag gett upp allt och följt mitt hjärta neråt i landet även fast förnuftet säger att det smartaste är att stanna på den här platsen ett bra tag framöver.

Tur det är 100 minusgrader ute och att förnuftet snart är tillbaka på plats nummer 1.

Annars har jag fnissat åt min kära Gummipappa idag, samtidigt som jag tyckt lite synd om honom då Murphy varit på honom som en igel idag. Det sista jag hörde innan han åkte hem var hur han muttrade nåt om att "..det enda som fattas är väl att biljäveln inte startar nu..mutter..."

Gråtit en hel del idag, av frustration och nåt annat som jag inte riktigt vet varför. Eller jo, jag vet men svårt att formulera konkret.
Trodde det värsta av de förbannade hormonerna försvunnit, men icke.
Prutt!

Hit me hard, hit me right between the eyes, I wanna see the stars.

Inga kommentarer: