2012/11/25

Knäppt dygn

Asså.... Vanlig magsjuka, ligga hemma och kräkas lite, dög tydligen inte för min kropp.
Näää, vi ser till att hamna på akuten med dropp hela natten så att det är som det ska vara.

Jag har nog aldrig varit sådär "vanligt sjuk" förutom förkylning tror jag, hamnar ALLTID på sjukan. Nu var det för att jag inte ens fick behålla vattnet jag drack och hade grymma smärtor i magen. Fick ett piller mot illamående men det kom upp fortare än det åkte ner. Då gav de upp och satte dropp på mig och sa att jag fick stanna över natten.
Akutens sängar är inte de skönaste att sova i...
Men nu mår jag bra iallafall, eller så bra man kan må efter omständigheterna.

Det bästa var att vilden i magen kickade rakt på doktorns stetoskop när han skulle lyssna att allt stod rätt till därinne.

Mest har jag faktiskt varit orolig för vilden, det där med att bli mamma är nåt man växer in i redan nu alltså.

Fortsatt soffläge och nedräkning till fredag låter som en bra plan.


Inga kommentarer: